Solana - 2012-04-01 19:40:02

Walka tą klasą jest niezwykle ciekawa, jednak rotacja jest skomplikowana i zależy od odpalonych skilli. Nawet mając idealną rotację można zrobić różnorodny dps, który może się różnić nawet o 2-3k dps. Nie ma możliwości wypisania rotacji w podpunktach, gdyż jest to niemożliwe, jednak mogę dokładnie wyjaśnić jak robić dps, oraz na jakiej zasadzie działają skille. Podstawowa zasada, na raidzie może być tylko jeden sham enh, gdyż nawzajem zabierają sobie stacki z Stormstrike, co ogranicza dps od 500 do 1500. Bronie dla shamana enh muszą być jak najwolniejsze i to jest bezsprzeczna zasada, two handy i daggery w ogóle nie wchodzą w grę. Na mainhanda nałożyć Windflurry, na offhanda Flametongue.
Skill Windflurry ma 3 sec wewnętrzny cooldown, także nie uderzy częściej niż co 3 sec, dlatego przy dwóch wolnych broniach mamy szanse udeżyć 2 razy windflurry w dwóch kolejnych uderzeniach. Na szczęście te 3 sec może być przyspieszone przez stat haste, tak jak inne cooldowny na skille.
Zaletą shamana jest to że mamy z talentów capa na hita, więc można śmiało inwestować w inne staty.

Zacznijmy od buildu:
PvE:
http://armory.theatreofdreams.pl/talent … 0000000000

Spotyka się również buildy poniżej, ponieważ często w raidzie jest dk, który daje te same buffy, mimo że z totemu Strength of Earth mamy więcej do statów:
http://armory.theatreofdreams.pl/talent … 0000000000

Jam mamy problem z maną, co rzadko się zdarza, warto zainwestować punkcik  w Elemental Focus.

PvP:
http://armory.theatreofdreams.pl/talent … 0000000000
Build najlepszy jednak, najbardziej ofensywny, wielką zaletą jest instantowy Ghost Wolf, który pomaga uciec od przeciwnika, lub do niego dobiec. Można zmienić Statc Shock na Inproved Shield lub Anticipation.

http://armory.theatreofdreams.pl/talent … 0000000000
Ten build pomaga nam trochę zaoszczędzić mane, ciężej zablokować ciosy oraz krócej trwa disarm, który po prostu niszczy wszystko w shamanie enhu, jednak jesteśmy bardziej wrażliwi na spowolnienia, także polecam tylko dla zaawansowanych graczy.


Enchanting i gemowanie:
Najlepszym statem jest +all stats i jeśli tylko możemy to dajemy gemy +6, +10 i enchant na chest +10 all stats. 10 all daje 10 ap z strange, 10 ap z agi, dodatkowo crit z agi, oraz 10 ap z intelectu. Obowiązuje następująca kolejność gemowania AP, następnie haste, następnie crit. Na bronie najlepiej sprawdza się, berserking na mainhand, moongose na offhanda. Moongose na mainhanda przyspiesza haste bazową broni dla windflurry, więc obniza cząstość jego występowania.

Glyphy: Windflurry, Flametongue i Stormstrike. Sprawdzałem, najwięcej dodają do dps.

Rotacja PvE:
Nie wiem w sumie od czego zacząć, żeby w miarę jasno wyjaśnić kolejność rzucania skilli. Sham enh ma bardzo delikatną rotacje, każde użycie skila daje global cooldawn, więc należy rozsądnie nimi operować, także kolejność ich używania jest znacząca ważna.

1.  Podstawową sprawą jest utrzymywanie na bosie Flame Shocka i Magma totem, oraz utrzymywać na sobie Lighting Shielda, ale to drugorzędna sprawa.
2.  Należy dbać by rzucać nature spele takie jak Lighting Bolt, Chain Lighting i Earth Shock jak na bosie znajduje się debuf z Stormstrike'a, zwiększający damage od nature speli.
3.  Nie używamy w ogóle Frost Shocka, a Fire Nova i Chain Lighting, używamy tylko jak mam wiele targetów.
4.  W rotacji (wraz z punktem 1.) używamy Stormstrike, Lighting Bolta (przy stakowanym Maelstorm Weapon na 4 lub 5) i Earth Shocka (jeśli nie mamy załadowanego Maelstorm Weapon). Skill Lava Lash służy bardziej do stakowania Maelstorm Weapon jeśli brakuje do 5 staków (jak mamy cooldown na Stormstrike), niż do robienia dps-u.
5.  Nie wolno używać Frost Shocka i Lava Bursta, chyba że chcemy zginąć lub być najgorszym dps w raidzie.

Maelstorm Weapon to podstawowy skill shamana, najczęściej występuje jak mamy na obu broniach nałożone Windflurry, jednak ogólny dps wypada o kilkanaście procent gorzej niż z offhendem z Flametongue. Windflurry liczone jest jako 2 dodatkowe uderzenia, także przy pojedynczym trafieniu, nabija 3 staki Maelstorm Weapon, a jak zaczynamy walkę od skila Stormstrike, od razu Maelstorm może załadowac sie na 5 staków. Windflurry na obu broniach nie zdaje egzaminu, gdyż jeśli wystąpi on z offhandu, to nie dość że damage będzie zmniejszony o 50% to zabierzemy 3 sec wewnętrzny cooldawn, gdzie w tym czasie mógłby zaprocentować z mainhand. Ponadto windflurry to hit + 2 hity z windflurry, czyli wszystkie 3 hity mogą zadać normalne obrażenia czyli łącznie 2k, lub też mogą być wszystkie jako crit czyli bardzo dużo. Mój rekord to 12300 na magu, hardcore.
Lighting Bolt jest bardzo ciekawym skilem, ponieważ po jego rzuceniu od razu zadajemy bosowi melee hita z Auto Atack, więc mamy szansę, że nie zejdą stacki z Maelstorm Weapon. Mój rekord to 11 instantowo rzuconych Lighting Boltów. Także ten skill to podstawa.  Oczywiście Chain Lighting  zadaje większe obrażenia niż Lighting Bolt, jednak po Chain Lighting na pewno zejdą stacki z Maelstorm Weapon i resetuje się Auto Atack.

Trzeba na prawdę się skupić bijąc shamanem enhem, oraz mniej więcej przewidywać które skile używać, by jak najszybciej nabijać stacki z Maelstorm Weapon i modlić się by wystąpił Windflurry.


Rotacja PvP:
Nie do opisania, po prostu można by napisać książkę o tytule "Rotacja przypadków". Preferowane setupy: Palek Retri, Palek Holy, Warek, Mag Frost, Hunter BM, MM, ewentualnie Drut Feral lub Rogal.


Życzę powodzenia.

www.bfb.pun.pl www.rifleteam.pun.pl www.geografia2011rule.pun.pl www.bbteam.pun.pl www.brzydula.pun.pl