Hunter - Poradnik
1. Hunter ogólne informacje 2. Talenty i rotacje i glyphsy 3. Gear, gemy i enchanty 4. Pet
1. Hunter ogólne informacje Każdy wie ze hunter to klasa walcząca na dystans. Minimalny dystans przy atakach z łuku bądź innej broni dystansowej wynosi 5yd. I jest klasą która w walce wręcz jest praktycznie zerem. Duża role odgrywa także pet huntera.
2. Talenty i rotacje Aby osiągnąć najlepszy DPS na raidzie mamy do wyboru 2 rodzaj talentów Marksmanship albo Survival oba są dobre i oba robią mniej więcej taki sam DPS wszystko zależy głownie od gearu jaki posiadamy. Postaram się w miarę moich możliwości opisać oba.
Na początku walki oczywiście używamy Hunter's Mark na bossa i Misdirection na tanka. Skille takie jak Rapid fire itp. Proponuje używać na początek walki. Gdy jesteśmy blisko przejęcia aggra używamy Feign Death
a) Marksmanship: Więc hunter mm tutaj obrażenia które zadamy opierają się na kilku skilach takich jak: - http://www.wowhead.com/?spell=49051 - http://www.wowhead.com/?spell=53209 - http://www.wowhead.com/?spell=49050/htt … pell=49048 A w pewnym wypadku nawet auto shot.
Hunter mm robi głownie fizyczne(physical) obrażenia co sprawia że moby lub bossy posiadające duża ilość armoru będą dostawać mniejsze obrażenie ale nie sprawia to że te talenty są gorsze.
Build: http://talent.mmo-champion.com/?hunt...rhmQ401,,12213
Ewentualnie jeśli chcemy możemy z niego usunąć Trueshot Aure http://www.wowhead.com/?spell=19506 . I jeśli nie mamy wymaganej szansy na trafienie(hit rating) możemy zabrać talenty z Rapid Recuperation http://www.wowhead.com/?spell=53232 i włożyć je do Focused Aim http://www.wowhead.com/?spell=53622
Rotacja: Serpent Sting - Aimed Shot + Silencing Shot(makro) - Chimera Shot - Arcane Shot - spam Steady Shotem az do konca cooldown Aimed Shota, pozniej tak samo tylko ze bez Serpent Stinga gdyż Chimera Shot go odnawia, przy 20% Kill Shot
Glyphsy: - http://www.wowhead.com/?item=45732 - http://www.wowhead.com/?item=42912 - http://www.wowhead.com/?item=42914 Ewentualnie jeśli ktoś chce można zamienić Steady Shot na http://www.wowhead.com/?item=45625
b) Survival: Zadawane obrażenia opierają się na większej ilości skilli niż poprzednie talenty lecz podstawowym skillem tutaj jest http://www.wowhead.com/?spell=60051 W wypadku wyboru tych talentów hunter robi bardzo dużo obrażeń z magii.
Build: http://talent.mmo-champion.com/?hunt...VaJo9-J,,12213
Rotacja: Explosive Shot -> Black Arrow -> Serpent Sting ->Aimed Shot/Multi shot -> Steady Shot Steady shot używamy tylko wtedy gdy musimy czekać by użyć następnego skilla.
Glyphsy: - http://www.wowhead.com/?item=45731 - http://www.wowhead.com/?item=45732 - http://www.wowhead.com/?item=42912
Jak wiadomo hunter posiada Aspecty które także nam pomagają podstawowym i najczęsciej używanym jest http://www.wowhead.com/?spell=61847 choć czasem gdy nam zabraknie many polecam użyć http://www.wowhead.com/?spell=34074 chociaż przez chwilę by resnąć sobie troche many.
Innym skillem huntera który przy obydwu buildach zwiekszy nam dpsa jest wykrywanie typów mobów: http://www.wowhead.com/?spell=19883 http://www.wowhead.com/?spell=19884 http://www.wowhead.com/?spell=19882 http://www.wowhead.com/?spell=19880 http://www.wowhead.com/?spell=19879 http://www.wowhead.com/?spell=19878 http://www.wowhead.com/?spell=1494
Ustawiamy to zgodnie z typem mobów które bijemy. Np jesteśmy w Icecrown Citadel większość mobów i bossów w ten instancji jest typem mobów Undead w takim wypadku ustawiamy nasz tracking na http://www.wowhead.com/?spell=19884 gdy bijemy Humanoidy ustawiamy na Track Humanoids itd. W celu zmienienia typu mobów który wykrywamy do góry przy minimapie po jej lewej stronie mamy kółeczko w którym wybieram typ mobów który chcemy wykrywac. Ewentualnie mozemy włączać skille ze spellboka.
3. Gear, gemy i enchanty.
a) Gear Podstawowymi statami dla huntera sa Agility, Stamina i Intelect. Które są lub powinny być we wszystkich setach dla huntera. Taka mała tabelka przybliży wam trochę co dają każde staty na 80lvl-u: Kod:
1 Agility = 1 Attack Power 14 Ranged Attack Power = 1 DPS 1 Agility = 0.552 Critical Strike Rating 45.91 Critical Strike Rating = +1% Critical Hit 83.33 Agility = +1% Critical Hit 1 Agility = 2 Armor 1 Stamina = 10 Health 1 Intellect = 15 Mana + 1 Ranged Attack Power z talentem http://www.wowhead.com/?spell=34484 Hit 1% = 32.79 Hit Rating Haste 1% = 32.79 Haste Rating Armor reduction 1% = 14 Armor Penetration Rating
Więc każdy hunter powinien starać się zbierać rzeczy z tymi statystykami + power atack, critical strike rating, hit rating i armor penetration które dodają itemy. (Zielony napis na dole itemka "Equip:...")
Hunter potrzebuje ok 8% szansy na trafienie by nie pudłować co zmniejsza DPS. 8% szansy na trafienie równa się około 262 Hit rating. Nie licząc dodatkowych talentów o czym wspomniałem wcześniej.
b) Gemy Skoro już wiemy iż hunter potrzebuje dużo Agility co zwiększa nasz power attack możemy się domyślić ze głównymi gemami dla huntera będą +20Agility. Nie musimy patrzeć na bonusy z gemów ponieważ nie są one aż tak bardzo potrzebne. Agility jest najlepszym statem dla huntera survival. Ale jest także inne wyjście dla huntera mm które opisze później. Także staramy się wsadzać gemy +20Agi do naszych itemków z talentami w surv lub mm. (http://www.wowhead.com/?item=40112)
Innym wyjściem dla huntera mm są gemy +20 Armor Penetration Rating. Ponieważ hunter mm robi fizyczne obrażenia a armor penetration redukuje armor naszego przeciwnika dzięki czemu zwiększymy zadawane obrażenia dla naszego celu. Jednak to wyjście zwiększy nasz DPS tylko wtedy gdy mamy więcej niz 760 Armor Pentration rating. Uważam że to rozwiązanie jest dobre ponieważ sam go używam (http://www.wowhead.com/?item=40117<-- Armor Pentration Gel)
c) Enchanty Enchanty skoro wiemy jakie statystyki potrzebuje hunter możemy łatwo domyślić się jakie enchanty nam trzeba dla pewności wypisze wszystkie najlepsze rozwiązania. Chest - http://www.wowhead.com/?spell=60692 Gloves - http://www.wowhead.com/?spell=44529 Wrist - http://www.wowhead.com/?spell=44575 Feet - http://www.wowhead.com/?spell=60763 Back - http://www.wowhead.com/?spell=60663 Mele Weapon - http://www.wowhead.com/?spell=60691 lub 2x http://www.wowhead.com/?spell=60707 ewentualnie http://www.wowhead.com/?spell=44633 Ranged Weapon - http://www.wowhead.com/?item=41167 Head - http://www.wowhead.com/?item=50367 Shoulders - http://www.wowhead.com/?item=44133 Legs - http://www.wowhead.com/?item=38374 Waist - http://www.wowhead.com/?item=41611
Jeśli ktoś z was jest inżynierem może użyć również swoich enchantów.
4. Pet Najlepszym petem do pve dla robienia najlepszego dpsa jest wilk ze względu na jeden ze swoich skilli który dodaje nam 320 power atacku na 20sekund a sam skill ma tylko 40sekund cooldowna.
Build dla peta: http://eu.wowarmory.com/talent-calc....30300003010101
Skille które pet powinien mieć włączone są następujące: - http://www.wowhead.com/?spell=52474 - http://www.wowhead.com/?spell=64495 - http://www.wowhead.com/?spell=53401 - http://www.wowhead.com/?spell=1742 A skilla http://www.wowhead.com/?spell=53434 proponuje używać gdy używamy Rapid fire.
Mam nadzieje że komuś się to przyda. Jak widać poradnik opisuje grę tylko do PVE może kiedyś jak będę miał czas napiszę coś jeszcze o PVP a tego sporo trzeba Wszystko jest opisane pod patch 3.3.2 i testowane na globie. Czyli założenie jest takie że wszystko co zwiększa dps talenty itp. DZIAŁA
|